miércoles, 5 de septiembre de 2018

Una vida de dolor


Respirar por la herida, de Víctor del Árbol, és un novel·la amb una trama complexa amb diverses històries on el dolor, les ferides, la culpa, la venjança porta als protagonistes fins a punt on podrem veure que les decisions que prenen, o has pres en el passat, pot influir el futur.
L’Eduard va perdre la seva dona i filla en una accident que va provocar un altre cotxe. Viu en un estat constant de dolor, incapaç de superar-ho. És artista i te la capacitat de expressar-hi les ànimes de les persones que pinta. És per això, que rep un encàrrec inquietant, ha de fer el retrat de qui va atropellar, sota els efectes de l’alcohol, al fill de la Glòria.
La trama no és tan simple com sembla. Tots els personatges, ben dispars, s’acaben trobant en algun moment. De fet, hi ha connexions entre ells, que semblen impossibles només començar la novel.la.
Considero estrany que aquell llibre formi part d’una col·lecció de novel·la negra, de la qual ja he llegit altres llibres. No m’hi acaba d’encaixar, potser són coses meves.
Sí que és cert, que l’autor té un bon nivell literari. Tot i que jo em quedo amb un frase que els que em coneixeu bé entendreu: “... el perro no es el major amigo del hombre, es su major y más fiel esclavó.”

No hay comentarios:

Publicar un comentario